Pytania i odpowiedzi
Staramy się działać transparentnie i w zgodzie z procedurami zapewniającymi bezpieczeństwo transakcji. Nasz kantor internetowy prowadzi skup i sprzedaż jednostek monetarnych z kilkunastu państw z całego świata. Wymiana walut nigdy nie była prostsza – wszystkiego można dokonać, nie wychodząc z domu, na bieżąco monitorując kursy i wybierając najkorzystniejszą dla siebie chwilę do przeprowadzenia transakcji.
Przy wymianie walut w naszym kantorze internetowym zapewniamy bezpieczeństwo transakcji. Rozumiemy jednocześnie, że gdy chodzi o powierzenie komuś swoich pieniędzy, można mieć różne wątpliwości, a także chce się dokładnie poznać swojego kontrahenta. Dlatego poniżej znajdują się najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na nie. Jeśli w poniższej bazie wiedzy nie wyszukają Państwo informacji w wybranym temacie, zapraszamy do korzystania z formularza kontaktu dostępnego na naszej stronie internetowej.
Co to jest i do czego służy kantor internetowy?
Kantor internetowy to platforma internetowa, która pozwala Tobie wymienić walutę nie wychodząc z domu.
Wymiana waluty w kantorze internetowym odbywa się za pośrednictwem Twoich rachunków bankowych i rachunków bankowych kantoru.
Czy wymiana waluty za pośrednictwem monero.pl jest bezpieczna?
Tak. Wszystkie transakcje gotówkowe są dokonywane za pośrednictwem platformy bankowej, a nie bezpośrednio na stronie internetowej kantoru.
Ponadto informacje wymieniane między naszym serwisem a Twoją przeglądarką są całkowicie bezpieczne, ponieważ są szyfrowane certyfikatem SSL.
Jak rozpocząć korzystanie z serwisu monero.pl?
Aby korzystać z naszego kantoru internetowego wystarczy, że założysz konto użytkownika wypełniając
formularz rejestracyjny.
Po dokonaniu rejestracji otrzymasz wiadomość e-mail zawierającą link aktywujący Twoje konto. Po aktywacji Twojego konta będziesz mógł się zalogować i
w pełni korzystać z usług naszego kantoru. Rejestracja i prowadzenie konta użytkownika są całkowicie darmowe.
Czy działalność kantoru internetowego jest legalna?
Tak. monero.pl to działalność legalna. Właściciel serwisu monero.pl prowadzi ponadto działalność kantorową od ponad 20 lat.
Kto może korzystać z kantoru internetowego?
Z serwisu monero.pl mogą korzystać osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa
przyznaje zdolność prawną. Jedyny dodatkowym wymogiem, który należy spełnić jest posiadanie przynajmniej jednego złotówkowego rachunku
bankowego i przynajmniej jednego rachunku bankowego dla waluty obcej.
Czy moje dane osobowe będą bezpieczne?
Twoje dane osobowe są bezpieczne i wykorzystywane tylko i wyłącznie dla celów realizacji transakcji walutowych w serwisie monero.pl.
Czy mogę przesłać walutę z zagranicznego rachunku?
Tak. W chwili obecnej nasz kantor obsługuje numery rachunków dla 61 państw. Szczegółową listę państw wraz z przykładowymi numerami rachunków bankowych znajdziecie Państwo w zakładce "PRZELEWY".
Czy muszę być zameldowany na terenie RP?
Nie. Aby korzystać z wymiany walut za pośrednictwem monero.pl nie musisz być zameldowany w Polsce.
Czy muszę rejestrować się na stronie?
Tak. Aby korzystać z naszego kantoru musisz zarejestrować swoje konto użytkownika.
Jak często aktualizowane są kursy walut?
Kursy walut na naszej stronie są wiarygodnymi danymi z rynku Forex, które aktualizowane są co 15 sekund.
Do dostarczanych kursów walut kantor dolicza niewielką marżę.
Czy można negocjować kurs wymiany?
Nie. Kursy walut nie podlegają negocjacji.
Jak długo trwa cała transakcja?
Transakcja wymiany waluty trwa od kilkunastu minut do jednej godziny, jeśli dokonujesz tzw. transakcji ekspresowej. Transakcje
ekspresowe są realizowane, jeśli przeprowadzasz wymianę za pośrednictwem jednego z obsługiwanych przez nas banków. Jeśli wymiana
następuje za pośrednictwem rachunków z innych banków, transakcja może potrwać nawet do 3 dni.
Czy za rejestrację w kantorze internetowym pobierana jest opłata?
Nie. Rejestracja konta w naszym kantorze jest całkowicie darmowa.
Co dzieje się ze środkami, które są w Moim Portfelu?
Środki znajdujące się w Twoim Portfelu są fizycznie na rachunku bankowym naszego kantoru i są całkowicie bezpieczne. Środki te nie są
wykorzystywane do finansowania działalności kantoru, a jedynie do wykonania Twojej transakcji wymiany waluty.
Czy kantor internetowy jest czynny 24h siedem dni w tygodniu?
Serwis monero.pl jest czynny w dni robocze od godziny 8:00 do 16:00. Dyspozycje wymiany waluty, zasilenia oraz wypłaty środków z portfela można dokonywać 24h 7 dni w tygodniu. Dyspozycje dokonane poza godzinami pracy kantoru zostaną zweryfikowane i zaakceptowane przez administratora w następnym dniu roboczym. Wymiany waluty zlecone po godzinie 16:00, w weekendy oraz święta obowiązuje kurs nocny.
Jaka jest maksymalna kwota transakcji?
Nie ma żadnych ograniczeń w wysokości kwoty zawieranej transakcji, jednakże klient, który dokonuje transakcje o wartość
przekraczającej równowartość 14 900 Euro według średniego kursu NBP na dany dzień musi przesłać na nasz adres e-mail czytelnie
zeskanowany obustronnie dowód osobisty lub w przypadku firmy dwa dokumenty potwierdzające rejestrację firmy - może to być: KRS, NIP,
REGON lub wpis do rejestru ewidencji działalności gospodarczej. (Ustawa o Przeciwdziałaniu Paraniu Pieniędzy)
Co to jest transakcja ekspresowa?
Transakcja ekspresowa jest realizowana wtedy gdy dokonujesz przelewu w ramach jednego z obsługiwanych przez nas banków. Transakcja taka
trwa od kilkunastu minut do jednej godziny. Dokonując transakcji ekspresowej nie ponosisz żadnych kosztów.
W ramach jakich banków można przeprowadzić transakcje ekspresowe?
- Euro (EUR) - – Santander Bank Polska, Alior Bank, PKO BP, Raiffeisen Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, mBank, Millennium
- Dolary amerykańskie (USD) - Santander Bank Polska, Alior Bank, PKO BP, Raiffeisen Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, mBank, Millennium
- Franki szwajcarskie (CHF) - Santander Bank Polska, Alior Bank, PKO BP, Raiffeisen Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, mBank, Millennium
- Funty szterlingi (GBP) - Santander Bank Polska, Alior Bank, PKO BP, Raiffeisen Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, mBank, Millennium
- Złoty (PLN) - Santander Bank Polska, Alior Bank, PKO BP, Raiffeisen Bank, Bank BGŻ BNP Paribas, mBank, Millennium
Czy można dokonać anulowania dokonanej transakcji?
Jeśli posiadasz jakieś środki finansowe w Swoim Portfelu, to w każdej chwili może je wycofać na swój rachunek bankowy.
Jednak po zatwierdzeniu przez Ciebie transakcji wymiany waluty nie ma możliwości jej anulowania.
Czy mogę wycofać wpłacone środki (złotówki, walutę)?
Tak. Jeśli posiadasz jakieś środki finansowe w Swoim Portfelu to w każdym momencie w godzinach pracy kantoru możesz je wycofać na jeden ze
swoich rachunków bankowych.
Czy mogę otrzymać jakieś potwierdzenie dokonania transakcji (faktura VAT, rachunek)?
Dowód kupna/sprzedaży
wystawiamy w formie elektronicznych rachunków, które udostępniamy do samodzielnego pobrania w Twoim Panelu Klienta.
Na życzenie klienta dowód kupna/sprzedaży możemy wysłać pocztą. W tym celu wyślij do nas mailem prośbę podając w treści numer transakcji,
której dotyczy rachunek.
Dlaczego nie mogę dodać lub zmienić swoich rachunków bankowych w Panelu Klienta?
Jeśli posiadasz jakiekolwiek środki finansowe w swoim Portfelu lub przynajmniej jedna z Twoich transakcji oczekuje na realizację, to
zmiana oraz dodawanie rachunków bankowych w Twoim Panelu Klienta jest zablokowane. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa Twoich transakcji
i eliminuje całkowicie możliwość kradzieży Twoich pieniędzy przez osobę, która mogła w jakiś sposób pozyskać dane logowania do Twojego konta w monero.pl.
Aby dokonać modyfikacji swoich rachunków bankowych lub dodać nowy numer rachunku, musisz opróżnić swój Portfel i żadna z Twoich transakcji nie może oczekiwać na realizację.